Hur funkar det med Returer?

  • Självklart kan du göra en retur till oss på Apohem. Du står då själv för fraktkostnaden, och så fort vi tagit emot returen blir du återbetald för de produkter du önskar lämna tillbaka. Pengarna sätts tillbaka på samma konto eller kort inom 5 bankdagar, och vid fakturaköp justeras/makuleras fakturan automatiskt hos Klarna.

    Varan du returnerar ska vara oanvänd, oskadad och i väsentligt oförändrat skick. Du har 14 dagars ångerrätt på allt förutom:

    • Läkemedel
    • Kylvaror
    • Oplomberade sexleksaker
    • Livsmedel
    • Hygienartiklar
    • Medicintekniska produkter

    Så här gör du en retur till oss:

    1. Kontakta vår kundservice för att säkerställa att returrätt gäller på varan
    2. Lägg produkten du önskar returnera i ett paket, t.ex. i samma paket som du fick produkterna i.
    3. Lägg i en lapp med namn + beställningsnummer i paketet
    4. Skriv "RETUR" på ovansidan av paketet och lämna det hos ditt närmaste postombud eller med frimärken i en brevlåda. Du står själv för portokostnaden och ansvarar för returen tills dess att den nått vårt lager. Spara gärna kvitto med spårningsnummer från inlämningen. 

      Om du returnerar med transporttjänster som Postpaket eller Frimärken (vanligast), ska returen skickas till:
      Apohem AB
      Box 90311
      120 25 Stockholm

      Om du returnerar större paket med transporttjänster som tex PostNord Parcel (Företagspaket), UPS eller liknande, ska returen skickas till:
      Apohem AB
      Partihandlarvägen 49, (port 51)
      120 44 Årsta


    Välkommen att kontakta vår kundservice vid frågor och funderingar!